صفر تا صد در مورد پارک آبی های دبی

پارک های آبی دبی یکی از بزرگترین و معروفترین مجموعه های پارک آبی در جهان هستند. این پارک ها شامل چندین پارک آبی مختلف با تنوع گسترده ای از امکانات و ویژگی های متفاوت می باشند. پارک آبی های دبی، یکی از مقاصد پرطرفدار برای تفریح و سرگرمی در کشور امارات متحده عربی است. این پارک ها شامل امکانات شنا، شناوری، سرسره های آبی و بازی های آبی دیگر می باشند.

بینندگان می توانند در این پارک ها از سرسره های آبی با سرعت بالا، استخر های موج شکن، رودخانه های آرام، مناطق بازی کودکان، مناطق تفریحی، رستوران ها و فروشگاه های هدیه و غیره لذت ببرند.

پارک های آبی دبی برای بزرگسالان و کودکان مخصوصاً جذابیت دارند و برای گردشگران و خانواده های محلی بسیار محبوب هستند.

 برخی از پارک های آبی مشهور دبی عبارتند از:

پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Water Park)

پارک آبی وایلد وادی یک پارک آبی روباز در دبی، امارات متحده عربی است

 این پارک آبی که در منطقه جمیرا، در کنار برج العرب و هتل ساحلی جمیرا واقع شده است، توسط جمیرا اینترنشنال، هتلدار مستقر در دبی، اداره می شود.

دارای یک استخر موج گرم/خنک، چندین سرسره آبی و دو دستگاه موج‌سواری مصنوعی است. این پارک زمانی بزرگ‌ترین سرسره آبی را در خارج از آمریکای شمالی داشت، اما از آن زمان برای ایجاد فضایی برای دو سواری دیگر برداشته شد.

یکی دیگر از ویژگی های پارک آبشار 18 متری (59 فوت) است که هر ده دقیقه یکبار خاموش می شود این پارک آبی همچنین دارای دو فروشگاه هدیه، سه رستوران و دو غرفه اسنک است.

پارک آبی آتلانتیس (Atlantis Aquaventure Waterpark)

پارک آبی آتلانتیس هیجان‌انگیزترین سواری‌ها و سرسره‌های آبی و ترن‌های آبی انفجاری را دارد که ذهن شما را از بین می‌برد. با یک بلیط تمام روز فقط برای ورود به پارک آبی Aquaventure در دبی پرتاب کنید. بخشی از استراحتگاه آتلانتیس پالم، آکواونچر دبی دارای سفرهای آبی چشمگیر و ماجراجویی مناسب برای همه سنین است. همانطور که می‌خواهید از جاذبه‌های دیدنی لذت ببرید: در تونل‌های کوسه سوار شوید، کوچولوها را در منطقه جدید Splasher’s Island تماشا کنید و در رودخانه‌های تنبل استراحت کنید. پارک آبی Aquaventure دنیایی از هیجان را به شما می دهد تا در آب به روش های مختلف احساس متفاوتی داشته باشید. نبض خود را در 30 سرسره و جاذبه بالا ببرید، در طولانی ترین رودخانه تنبل دبی بخندید، و در 500 متر ساحل خصوصی استراحت کنید

پارک آبی لاگونا (Laguna Waterpark)

با مجموعه‌ای از برج‌های سرسره‌ای هیجان‌انگیز برای جسوران، اولین WaveOz 180 FlowRider برای علاقه‌مندان به موج‌سواری، یک منطقه اختصاصی کودکان برای سوزاندن انرژیشان، و رودخانه برای استراحت از ویژگی های هیجان انگیز پارک آبی لاگونا می باشد.

پارک آبی لاگونا دارای چهار منطقه متمایز است که میهمانانی را برای دریافت بیشتر در تمام طول سال به آنجا می‌رسانند! علاوه بر برخی از بهترین سواری‌ها و جاذبه‌های منطقه، مهمانان می‌توانند در کابانای لوکس کنار آب نیز استراحت کنند، از غوطه‌ور شدن در استخر بی‌نهایت زیبای پارک آبی، با آبمیوه‌بار کامل در شنا لذت ببرند، و غذاخوری روی پشت‌بام با چشم‌انداز پانوراما را تجربه کنند.

پارک آبی یاس واتر ورلد ابوظبی (Yas Waterworld)

یاس واترورلد ابوظبی (پارک آبی یاس ابوظبی) یک پارک آبی با تم اماراتی است که در جزیره یاس در ابوظبی، امارات متحده عربی واقع شده است که دارای 45 وسیله سواری، سرسره و جاذبه، و تنوعی از رویدادها و نمایش های فصلی است. این پارک آبی از سال 2013 میزبان مسابقات جهانی فلوبردینگ بوده است و جلسات آموزشی ویژه ای را برای یادگیری سوار شدن بر امواج بر روی تخته های بدن به نام Yas Flow League ارائه می دهد

پارک آبی یاس ابوظبی معماری سنتی امارات را در تمام طراحی پارک آبی منعکس می کند این شامل اصالت دقیق میراث تاریخی امارات با طراحی بیرونی قلعه مانند عربی و طراحی داخلی روستایی است.

قوانین کلی پارک آبی دبی

هر پارک آبی در دبی ممکن است قوانین متفاوتی داشته باشد، اما برخی از قوانین مشترکی بین پارک های آبی دبی وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید. برخی از قوانین مهم عبارتند از:

تنها لباس شنا بپوشید: در هر پارک آبی دبی، فقط مجاز به پوشیدن لباس شنا هستید. لباس های معمولی و بلوز یا شلوارک عادی مجاز نیستند.

امکانات ویژه برای کودکان: برخی از پارک های آبی دبی دارای امکانات ویژه برای کودکان هستند، اما همراه بودن یک بزرگسال با کودک الزامی است..

عدم استفاده از دوربین های حرفه ای: استفاده از دوربین های حرفه ای ممنوع است و تنها مجاز به استفاده از دوربین های کوچک و ساده هستید

ممنوعیت استفاده از غذا و نوشیدنی خارجی: برخی از پارک های آبی دبی، ورود غذا و نوشیدنی خارجی را ممنوع کرده اند. شما باید از رستوران های داخل پارک استفاده کنید.

رعایت اصول بهداشتی: در هر پارک آبی دبی، باید از رعایت اصول بهداشتی مانند شستشوی دست و استفاده از دستمال کاغذی قبل از خوردن غذا یا نوشیدنی، پیروی کنید.

عدم استفاده از لوازم شناور بزرگ: در برخی از پارک های آبی دبی، استفاده از لوازم شناور بزرگ مانند توپ های فوتبال یا ورزشی ممنوع است.

عدم استفاده از اسلایدهای آبی در حالت باران: در برخی از پارک های آبی دبی، استفاده از اسلایدهای آبی در حالت بارانی ممنوع است.

بهترین زمان بازدید از پارک آبی

در دبی، به دلیل آب و هوای گرم و خشک، پارک آبی ها طی سال اغلب باز هستند. با این حال، بهترین زمان برای بازدید از پارک آبی های دبی، محدودیتی ندارند و اغلب هر چهار فصل میتوانند استفاده کنند و بازدید کنندگان می توانند تجربه لذت بخشی از بازدید از پارک آبی ها بهره مند شوند. همچنین، البته در فصل پاییز و زمستان، توریست های کمتری به دبی سفر می کنند و شلوغی کمتری در پارک آبی ها انتظار دارید. با این حال، باید به یاد داشته باشید که هوا در دبی در طول سال به طور مداوم گرم است و برای بازدید از پارک آبی ها در هر زمانی، شما باید مطمئن شوید که با لباس های مناسب و آب زیاد، از آفتاب و گرما محافظت کنید.

وسایل مورد نیاز در پارک آبی:

برای رفتن به پارک آبی باید به چند مورد توجه کنید و بعضی از وسایلی که باید با خود داشته باشید و همچنین نوع پوشش در پارک آبی دبی عبارتند از:

لباس‌های شنا: پوشیدن لباس‌های شنا که از جنس مناسبی ساخته شده‌اند بسیار مهم است. این لباس‌ها به شما امکان می‌دهند تا به آسایش در آب برسید و از شلوغی و سختی این لباس‌ها در آب جلوگیری کنید.

کفش یا صندل‌های آبی: به دلیل وجود آب در پارک، پوشیدن کفش یا صندل‌های آبی الزامی است.

لباس تناسب اندام: اگر قصد دارید در بخش‌هایی از پارک آبی که برای ورزش و بازی طراحی شده‌اند شرکت کنید، لباس‌های مناسب ورزشی تناسب اندام الزامی است.

حوله: برای خشک کردن بدن خود و تمیز نگه داشتن لباس‌های شنا بعد از استفاده، یک حوله لازم است.

کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی: برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید، بهتر است از کرم ضد آفتاب،  روغن های مناسب پوست ( در صورت آفتاب گرفتن)و عینک آفتابی استفاده کنید.

کارت بانکی و پول نقد: برای خرید غذا، نوشیدنی و خدمات دیگر در پارک آبی به پول نقد و یا کارت بانکی نیاز دارید.که البته بهتر است هر دوی آن را به همراه داشته باشید.

مواد بهداشتی: برای تمیز نگه داشتن دست‌ها و صورت، بهتر است مواد بهداشتی مانند محلول ضد عفونی کننده و دستمال مرطوب با خود داشته باشید.

نوع لباس مناسب برای پارک آبی:

برای رفتن به پارک آبی، لباس شنا و یا لباس‌هایی که مناسب برای فعالیت‌های آبی هستند، بهترین گزینه هستند. اما به طور کلی، لباس‌هایی با ویژگی‌های زیر می‌توانند مناسب برای رفتن به پارک آبی باشند:

جنس مناسب: برای اینکه لباس شما در آب خیس نشود و از شما آسیب نبیند، باید از جنس مناسبی باشد. بهترین جنس برای لباس‌های آبی نیز پلی استر، الاستن و نایلون است.

طراحی و دوخت مناسب: لباسی با طراحی مناسب برای حرکات در آب و تمرینات شنا، بسیار مفید است. این لباس‌ها باید بدون هیچگونه مانع در حرکت‌های آبی برای شما قابل استفاده باشند.

سایز مناسب: برای بهترین استفاده از لباس شنا، باید از سایزی استفاده کنید که به شما انعطاف‌پذیری و راحتی لازم را در آب بدهد.تنگ یا گشاد بودن بیش از اندازه لباس شنای شما(مایو) در خیلی از تفریحات پارک آبی امکان دارد برای شما خطر ساز باشد.

قابل شست‌و‌شو: پوشیدن لباس‌های قابل شست‌و‌شو که پس از هر بار استفاده بتوان آن را شست و تمیز کرد، بسیار مهم است. این کار به شما کمک می‌کند تا لباس شما همیشه تمیز و بهداشتی باشد.

نکته: بسته به نوع فعالیت‌هایی که در پارک آبی انجام می‌دهید، ممکن است نیاز به لباس‌های ویژه‌تری داشته باشید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *